Type Here to Get Search Results !

REVIEW CAH KLITIH WONTEN YOGYAKARTA NYERAT KARYA ILMIAH



  1. Teks menika katitia menapa teks meika saged kasebat teks ilimiah ingkang sae? Cobi katitia adhedhasar titikaning basa ilmiahipun: (1) sipat lugas, (2) gramatikal, (3) ngginakaken ukara ingkang efektif, (4) ngginakaken kosa kata baku, (5) ukara/ paragrafipun ateges tunggal boten mangro, (6) makna denotatiff/ leksikal, (7) ngugemi sarating nalar, (8) ngecakaken paugeraning ejaan ingkang wonten.
  2. Kaserata  ukara pokok ing paragraf ingkang dados jejibahan panjenengan kekalih.
  3. Kadamela teks ilmiah anyar miturut cengkok  panjenengan kekalih.
  4. Asiling garapan  kaketik kanthi paugeran garis pinggir – spasi kados dene paugeran seratan ilmiah ingkang wonten.
  5. Asiling garapan kakempalaken minggu ngajeng awujud soft file lan cetak tanpa samak plastik.
  6. Sugeng makarya.
TEKS GARAPAN
GARAPAN
(11)
Soepanto, dkk (1992 : 7), ngandharaken bilih tuwuhipun simbol-simbol ing salebeting upacara tradhisi menika adhedhasar nilai-nilai etis ingkang lumampah ing salebeting masarakat. Lumantar simbol-simbol menika, mila pitutur-pitutur agami, nilai-nilai etis lan norma-norma ingkang lumampah ing masarakat saged dipunaturaken dhateng sedaya masarakat, saengga wontenipun upacara tradhisi menika ugi mujudaken sistem sosialisasi. Lampahing upacara tradhisi tamtu dipunsengkuyung mawi simbol-simbol. Adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun.
Lumantar pranyatan wonten ing nginggil, mila saged dipunmangertosi bilih ing salebeting lampah upacara tradhisi, simbol-simbol ingkang wonten menika tuwuhipun adhedhasar nilai-nilai etis lan pandangan hidup ingkang lumampah ing masarakat. Upacara tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang menika mujudaken tradhisi simbolis ingkang ngemot pesen-pesen lumantar prosesi lampahing upacara, sesaji-sesaji ingkang dipunginakaken lan paedahipun sarta samudayanipun ingkang gayut kaliyan upacara kasebat.
Kanthi adhedhasar andharan teori-teori ingkang sampun kababar ing nginggil menika, pramila saged dipunmangertosi bilih panaliten Upacara Tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang, Dusun Bayeman, Desa Sindutan, Kecamatan Temon, Kabupaten Kulon Progo menika lelandhesan teori-teori ingkang antawisipun inggih menika Teori Folklor (Danandjaja, 1986), Teori upacara tradhisi (Bratawidjaja, 2000 kaliyan Purwadi, 2005), lan Teori makna simbolis (Herusatoto,1991).

1.      Sipat Lugas
Adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun.”

2.      Gramatikal
ngandharaken bilih tuwuhipun simbol-simbol ing salebeting upacara tradhisi menika adhedhasar nilai-nilai etis ingkang.” Beda kaliyan simbol-simbol ing rambu lalu lintas

3.      Ukara ingkang Efektif
Adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun.”  Ukaranipun sampun runtut kaliyan jejer wasesa lisan saha katrangan

4.       Ngginakaken kosa kata baku
Lampahing upacara tradhisi tamtu dipunsengkuyung mawi simbol-simbol.”
 Sedaya kosa kata wonten ing ukara menika ngginakaken kosa kata ingkang baku.

5.       Ukara/ paragrafipun ateges tunggal boten mangro
”Upacara tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang menika mujudaken tradhisi simbolis ingkang ngemot pesen-pesen lumantar prosesi lampahing upacara, sesaji-sesaji ingkang dipunginakaken lan paedahipun sarta samudayanipun ingkang gayut kaliyan upacara kasebat.” Paragraf menika nedahaken bilih ngemot ancas upacara tradhisi suran wonten ing gunung lanang saha paedahipun.

6.       Denotatiff/ leksikal
“sesaji-sesaji ingkang dipunginakaken lan paedahipun sarta samudayanipun ingkang gayut kaliyan upacara kasebat.” Denotatifipun ateges syarat kangge upacara.

7.      Ngugemi sarating nalar
“Adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun.”

8.      ngecakaken paugeraning ejaan ingkang wonten.
“Kanthi adhedhasar andharan teori-teori ingkang sampun kababar ing nginggil menika, pramila saged dipunmangertosi bilih panaliten Upacara Tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang.”

       ukara pokok ing paragraf ingkang dados jejibahan panjenengan kekalih.


TEKS GARAPAN
GARAPAN
(11)
Soepanto, dkk (1992 : 7), ngandharaken bilih tuwuhipun simbol-simbol ing salebeting upacara tradhisi menika adhedhasar nilai-nilai etis ingkang lumampah ing salebeting masarakat. Lumantar simbol-simbol menika, mila pitutur-pitutur agami, nilai-nilai etis lan norma-norma ingkang lumampah ing masarakat saged dipunaturaken dhateng sedaya masarakat, saengga wontenipun upacara tradhisi menika ugi mujudaken sistem sosialisasi. Lampahing upacara tradhisi tamtu dipunsengkuyung mawi simbol-simbol. Adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun.
Lumantar pranyatan wonten ing nginggil, mila saged dipunmangertosi bilih ing salebeting lampah upacara tradhisi, simbol-simbol ingkang wonten menika tuwuhipun adhedhasar nilai-nilai etis lan pandangan hidup ingkang lumampah ing masarakat. Upacara tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang menika mujudaken tradhisi simbolis ingkang ngemot pesen-pesen lumantar prosesi lampahing upacara, sesaji-sesaji ingkang dipunginakaken lan paedahipun sarta samudayanipun ingkang gayut kaliyan upacara kasebat.
Kanthi adhedhasar andharan teori-teori ingkang sampun kababar ing nginggil menika, pramila saged dipunmangertosi bilih panaliten Upacara Tradhisi Suran wonten ing Petilasan Gunung Lanang, Dusun Bayeman, Desa Sindutan, Kecamatan Temon, Kabupaten Kulon Progo menika lelandhesan teori-teori ingkang antawisipun inggih menika Teori Folklor (Danandjaja, 1986), Teori upacara tradhisi (Bratawidjaja, 2000 kaliyan Purwadi, 2005), lan Teori makna simbolis (Herusatoto,1991).

       Upacara Tradhisi Suran menika ngandharaken bilih tuwuhipun simbol-simbol ing salebeting upacara tradhisi menika adhedhasar nilai-nilai etis ingkang lumampah ing salebeting masarakat. . Lumantar simbol-simbol menika, mila pitutur-pitutur agami, nilai-nilai etis lan norma-norma ingkang lumampah ing masarakat saged dipunaturaken dhateng sedaya masarakat , adat sabenipun simbol-simbol kasebat arupi pesen-pesen saking para leluhur kangge generasi salajengipun kanthi cara turun-temurun. simbolis ingkang ngemot pesen-pesen lumantar prosesi lampahing upacara, sesaji-sesaji ingkang dipunginakaken lan paedahipun sarta samudayanipun ingkang gayut kaliyan upacara kasebat.
Kanthi adhedhasar andharan teori-teori ingkang sampun kababar ing iggiil menila.




3.      Kadamela teks ilmiah anyar miturut cengkok  panjenengan kekalih.

GARAPAN
                                                             Teknologi

       Wonten ing zaman menika kathah ingkang gumanteng sanget kaliyan teknologi. Saking tiyang ingkang sepuh ngantos tiyang anem sedaya ngginakaken teknologi. Petani inggih ngginikaken teknologi kagem ngluku sawah saha panen pantun. Kathah ingkang sampun dipun gantos kaliyan teknologi menika supados tiyang menika gampang ingkang nindakaken menapa kemawon.
Miturut data United Nation for Development Program (UNDP) ing tahun 2013 menika indeks teknologi indnesia menika wonten urutan kaping -60 saking 72 nagari. Indonesia tasih kalebet cendhek perkembangan teknologinipun awit saking pmerintah boten gadhah dana linuwih kangge ngawontenaken riset. Ananging wonten ing 2010 pamerintah indonesia sampung nyukani dana 1,9 triliun rupiah kangge panaliten saha pengembangan ilmu pangertosan saha teknologi. menawi dipunbandingke kaliyan nagari asia sanesipun, tuladhanipun jepang,korea,cina. Indonesia tasih katinggal adoh kaliyan nagari menika,awit nagari menika ngawontenaken riset saha dana kaliyan tiyangipun sampun mumpuni. Amargi wonton ing indonesia menika tasih kalah teknologi pengolahanipun dados menapa menapa tumbas kaliyan luar negri

      Beny Naziro Annas                        (15205241037)
      Muhammad Riyan Aji Setiawan      (15205241038)











Tags

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.